En doft av bebis

Man har ju alltid hört att bebisar luktar så gott. Det var inget jag märkte under B:s första veckor.
 
Sedan upptäckte jag att hon luktade kola eller vanilj. Det varade dock bara någon vecka.
 
Nu tycker jag att hennes hjässa, särskilt vid den främre fontanellen, luktar speciellt. Jag kan inte likna det vid någon annan doft, men det luktar gott, och jag snusar på B:s hjässa så ofta som jag får möjlighet.
 
En annan lukt som man ofta känner när man är nära B är lukten av blöjor. Och då menar jag själva blöjan - den luktar starkt kemiskt. I början glömde jag alltid bort var lukten kom från och fick många gånger lukta mig fram till blöjan. Jag har bara nyligen vant mig vid lukten.
 
Vi använder Pampers eftersom vi både fick gratisprover och de använde dem på Södra BB. Nu har jag fått veta att Liberos blöjor inte luktar så, men vi ska snart gå upp en storlek och de blöjorna ska inte lukta så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0