På språng?

De två senaste nätterna har B vaknat fler gånger än vanligt. Natten till idag var det fem-sex gånger. Så här illa sov B inte ens under första veckan.
 
Jag har nog blivit lite bortskämd med sömn trots att jag har en liten bebis, men det känns tröstlöst när hon vaknar efter att ha sovit trettio minuter och jag själv fått tio minuter efter en timmes vakenhet.
 
Jag hoppas att det inte är hennes nya rutin utan att det är ett språng i utvecklingen. I någon av böckerna står att läsa att bebisar utvecklas i etapper som trappsteg - det är lugnt en period sen sker en snabb utveckling som följs av ännu en lugn period. I utvecklingssprången kan barnen bli lite oroliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0