Partid, egentid, bebistid

Det är inte många minuter av dygnets timmar som är egentid. Och den tiden ägnas främst åt hygien som att duscha och borsta tänderna. Jag tror att det handlar om 1,5-5 % av dygnets totala tid. (Ofta är det dem lägre siffran som gäller.)

Det tråkiga och sorgliga är att ännu mindre tid är partid. Det handlar inte ens om en halv procent per dygn. För det mesta blir det bara lite gos framför TV:n och ibland hålla hand i sängen innan vi somnar. Det blir helt enkelt inte så mycket romantik i vardagen.

Det blir desto mer bebistid. Vi prioriterar B just nu och det får vara okej för tillfället. Denna tid varar inte för evigt - B är bara liten en gång och inte under särskilt lång tid egentligen. Dessutom är det ofta väldigt mysigt.

Men ibland saknar jag tid för kramar och känner mig begränsad när jag måste be A ta hand om B för att jag ska kunna plocka ögonbrynen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0