Perfekt amningsdag

Under några veckor på senare tid har det ibland varit svårt att amma B. Jag berättade det för sköterskan på BVC i måndags och hon försäkrade mig om att jag haft tillräckligt med mjölk. Att B upplevdes som frustrerad när hon låg vid bröstet berodde på att det är bebisars sätt att berätta att de är i en tillväxtfas och behöver mer mjölk.
 
Sköterskans tips var att ha en amningsdag - en dag då vi ligger i sängen med mycket hudkontakt och då B får fri tillgång till bröstet. Till exempel kunde hon sova medan jag läste.
 
Så vad passade bättre än amningsdag en dag som denna? Vi låg inte i sängen hela dagen utan det blev tre timmar. B somnade inte, men slumrade till vid bröstet. Annars låg vi och tittade på varandra. Det var riktigt mysigt, men lite varmt under täcket efter ett tag. Jag vet inte om det hjälpte mjölken att rinna till, men mjölkstockningen försvann hela. Om det verkligen var det jag hade i morse. Jag tror att det är mer ihållande.
 
Perfekt väder för amningsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0