Stort sömnbehov för mor och bebis

I helgen hade vi några av A:s kompisar på besök och övernattning. Det blev en sen kväll, eller snarare natt, för mig och igår gjorde den sig påmind. Jag var så trött på eftermiddagen att jag inte kunde hålla uppe ögonlocken. Jag hade tur att även B var trött så vi gjorde den nyupptäckta sovproceduren.
 
För bara två dagar sedan upptäckte jag ett nytt lätt och praktiskt sätt att somna B. Vi har sedan länge haft för vana att rulla ihop en filt som vi lägger runt henne (som ett bo eller baby nest) när hon sover dagtid. Jag lägger henne där, stoppar den nya nappen (MAM) i hennes mun och lägger mig nära henne (på andra sidan filten). Jag lägger en hand på hennes bröstkorg och låter henne greppa ett finger på min andra hand. Så ligger jag tyst och stilla medan hon i början sparkar lite och har öppna ögon, men efter bara en liten stund somnar hon.
 
Det är så skönt att ha funnit detta smidiga sätt att somna B! Förr gick jag runt med henne i famnen, gungandes, men det kunde ta lång tid innan hon somnade. Dessutom börjar hon bli tung så jag hade nog inte klarat av det om någon månad. Mycket är det nog även tack vare den nya nappen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0