Världen är liten på öppna förskolan

Man kan nog tycka att jag är lite lätt manisk med öppna förskolan. Jag är inte där varje vecka, men åtminstone varannan vecka. Och det gäller bebistiderna på båda de öppna förskolorna som jag besöker.

Det beror på att ingen av mina vänner skaffat barn än. Så vill jag ha vänner med barn är öppna förskolan det bästa sättet. Dessutom kan B leka och umgås med deras barn när hon blir äldre.

Den ena öppna förskolan går jag till med föräldragruppen och det är alltid någon mamma där som jag känner. Annars finns där andra mammor som man kan hänga med.

Den andra öppna förskolan är den som ligger närmast oss och där lyckades jag alltid vara när ingen annan var där till i onsdags. Då lyckades jag träffa fem andra mammor. Jag pratade ganska mycket med en av dem och det visade sig att vi gått på samma skola. Det är ingen jag känner sedan tidigare eftersom hon är några år äldre...

Vi flyttade båda från det området som vi är uppväxta i till Nacka. Stockholm är inte så stort ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0