B i första hand

Just nu skriver jag nästan bara under rubriken"Graviditet/Barn/Föräldraskap" och nästan inte om något annat än B. Det beror på att hela livet har kommit att kretsa kring henne.

Det var jag inte riktigt beredd på. Det kan ju till och med vara svårt att gå på toaletten. Därför känns det ändå bra att jag kan lägga all tid på henne utan att känna skuldkänslor över att andra saker inte blir gjorda. B kommer alltid i första hand.

När vi var på föräldragruppen i förra veckan kunde andra mammor berätta att de var på (minst) en aktivitet om dagen. Då fick jag skuldkänslor eftersom jag var nöjd de dagar vi kom ut på en promenad. Efter lite fundering kom jag dock fram till att aktiviteterna är inte vad B (eller andra barn) behöver. Hon behöver mat, sömn, närhet och en ren blöja - det kan vi föräldrar ge henne. Aktiviteterna är egentligen för föräldrarnas skull. Däremot kan en aktivitet om dagen ge lite struktur åt dagarna och göra att både barn och vuxna kommer i ordning (lite mer än om man är hemma).

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du har helt rätt. Hon får det hon behöver :). Vi gick på babysim en gång i veckan med S. När A kom hann vi inte med. På lördagar när båda föräldrar var lediga. Det var mysigt. Och bebisen blev trött och sov fint efteråt. Det kanske kan vara något? Om ni vill? Kram

Svar: Tack för tipset! Jag har funderat på det, men läst att badvattnet inte är bra för bebisar. Får se om vi kommer iväg på det framöver.
None None

2012-10-24 @ 08:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0