Barnvagnspromenader

B tycker inte om varken när man tar på henne mössan eller när man lägger ner henne i barnvagnen. Hon brukar skrika och börja gråta då och ju längre tid som går desto högre skriker hon, men så fort man rullat ut vagnen på uppfarten blir hon tyst. Sedan börjar hon skrika igen om man inte rullat vidare. Så fort man rullar vagnen kan hon ligga och titta och efter en stund brukar hon somna.

Det är lustigt hur hon kan ha en mirakulös förmåga att alltid vakna när vi kommer fram till vår ytterdörr. Det spelar ingen roll hur lång promenad vi tar, men så fort jag rullar barnvagnen uppför vår uppfart och stannar nedanför trädäcket utanför ytterdörren börjar det röra sig under täcket i vagnen. Det kan inte bero på att jag stannar barnvagnen eftersom jag häromdagen gick in till postombudet för att hämta ut ett paket. Då stannade jag vagnen någon minut, men hon vaknade inte, vilket jag hade trott att hon skulle göra.

Under barnvagnspromenaderna försöker jag alltid ta nya vägar så att jag får lära mig nya gatunamn och lära känna närområdet. Förut hittade jag inte så bra, men nu börjar jag få en bild. Förhoppningsvis kommer jag kunna hitta och känna till de närmaste områdena jättebra när B är lite äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0