B:s stabila sovmönster

B:s sovmönster under nätterna har blivit stabilare de senaste veckorna och varje natt ser nästan likadan ut med några få undantag. B somnar ungefär samtidigt som oss eller strax efter att A somnat. Därefter vaknar hon var tredje-fjärde timme, får eventuellt blöjan bytt samt ammas. Det har även hänt att hon sovit fem timmar i sträck utan att vakna.
 
Tidigare fick hon alltid blöjan bytt. Amningen brukar ta ungefär en timme, men kan vara allt från 30 minuter till 1,5 timmar. Ibland är jag vaken under tiden, ibland somnar jag.
 
Jag är verkligen glad över att B sover på nätterna. Det hade kunnat vara så mycket värre. Jag tror även att jag är tacksam eftersom jag var förberedd på att nätterna skulle bli jobbiga och sömnlösa.
En mamma i föräldragruppen berättade att hennes dotter sov hela nätterna, men vaknade var tredje timme för att amma fem minuter. Mamman upplevde nätterna som mycket jobbiga och kände sig jättetrött.
Sedan kan det ju vara så att sömnbehoven är olika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0