Efterkontroll

Igår var jag hos barnmorskan för efterkontroll. Det mesta såg bra ut.

Blodtrycket är liksom tidigare på låg nivå. Blodvärdet, som förmodligen sjönk under acceptabel nivå på grund av att jag förlorade ganska mycket blod under förlossningen, har ökat till normal bra igen. Det känns bra, särskilt eftersom barnmorskan på BB sa att jag borde ta järntabletter. Jag gjorde inte det eftersom järntabletterna gör en hård i magen, i stället började jag med blutsaft igen.

Barnmorskan såg även att jag har ett stygn kvar. Dessutom har jag en liten öm svullnad. Därför fick jag en tid till läkaren nästa vecka. Det känns tryggt att ta reda på vad det är och se om de behöver åtgärdas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0