Hösten i trädgården

I lördags ställde vi in utemöblerna i garaget. De har under den senaste tiden inte använts utan stått och tagit emot regn. Vi får väl anse att utesäsongen är över för denna gång...

Jag har en del växter kvar i krukor och balkonglådor utomhus, men det dröjer nog inte länge tills jag tar in eller slänger dem.

Vi har någon slags syrénbuske i rabatten på framsidan. När den har fällt sina löv ska vi flytta den till baksidan så att den förhoppningsvis ska fungera lite som insynsskydd.
Jag kommer då att få mer plats i rabatten och skulle vilja sätta fler tulpanlökar, men då behöver vi åka till en blomsterbutik och jag vet inte om det blir av på ett tag.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag rev bort sommarens pelargoner från uteplatsen och planterade lite hösttåliga blommor som prydnadskål, ljung och silverväxter. Det blev så fint! Hösten är mysig :)

Svar: Åh, vad duktig du är! Kan tänka mig att det är fint. Önskar att det fanns lite mer tid för sånt.
None None

2012-10-01 @ 17:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0