Misslyckat besök på öppna förskolan

Idag hade jag tänkt besöka den öppna förskolan som ligger närmast oss eftersom onsdagar är avsatta för föräldrar med barn på 0-5 månader. Deras tid var kl. 8.30-13. Eftersom B brukar vakna ganska sent är det sällan vi kommer utanför dörren på förmiddagarna. Idag bestämde sig dock B för att vakna "redan" kl. 9 så utan att stressa kom vi iväg kl. 10.30.

Liksom många andra öppna förskolor i kommunen huserar denna i kyrkans lokaler. Promenaden tog cirka 20 minuter. När jag kom fram blev jag lite osäker på om jag kommit rätt eftersom det inte fanns några skyltar, men en brevlåda med förskolans namn avslöjade att jag kommit rätt.

I entrén möttes jag av en glad dam som meddelade att det tyvärr inte var några föräldrar och barn på plats idag. Tidigare onsdagar hade det varit det, men på grund av sjukdomar hade ingen kommit idag. Hon visade mig lokalerna, berättade vad de gjorde där och välkomnade mig nästa gång. Så promenerade vi hem igen.

Vi kom ut på en liten promenad i alla fall och till nästa gång hittar jag. Då hoppas jag att jag får lära känna andra småbarnsföräldrar som bor i närheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0