Oförutsägbart liv

Sedan B kom till världen går det aldrig att i förväg veta hur dagen blir.

Man vet inte när man går upp. Kommer jag vakna av mig själv eller kommer B att väcka mig?
Man vet hur frukosten blir. Kommer jag samtidigt kunna göra hushållssysslor och förbereda B:s dag eller får jag samtidigt trösta B i babysittern?
Man vet inte när man får borsta tänderna. Kommer jag kunna lägga ner henne några minuter utan att hon gråter och skriker eller måste jag bära på henne hela tiden?
Man vet inte när man får äta lunch. Kommer jag B att kunna sitta i babysittern en stund eller får jag ge upp och äta med en hand?
Man vet inte om man kommer ut på promenad. Kommer B vara kinkig hela tiden eller somnar hon i vagnen?
Man vet inte om man kommer få något gjort. Kommer B att sova i dag eller kommer jag behöva bära och stimulera henne hela tiden?
Man vet inte när man får sova. Kommer B amma uppåt en timme eller kortare?
Man vet inte hur mycket man får sova? Kommer B vara vaken mycket eller kommer hon att sova större delen av natten?


Det är tur att jag har blivit lugnare som person. Nuförtiden planerar jag inte så mycket och jag har inte några projekt. Jag känner därför ingen stress och är relativt harmonisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0