Välmående mamma och barn

Idag har både barn och mamma kollats så att allt är bra.

I eftermiddags var vi på BVC, främst för att sköterskan skulle prata med mig. Jag fick fylla i ett formulär som låg till grund för vår diskussion. Jag tycker att det har fungerat bra hittills och det verkar inte som om jag lider av förlossningsdepression eller mår dåligt på annat sätt. Inte för att jag misstänkte det.

Dessutom vägdes och mättes B som vanligt. Hon väger drygt 4 500 g, är 56 cm lång och huvudomfånget är 38. Huvudomfånget ligger nu lite över kurvan för medel och hennes vikt ligger på kurvan medan längden fortfarande ligger något över.
Sköterskan tycker att B liknar A, men att hon har mina färger. Dessutom tror hon att B kanske kommer att behålla sina blå ögon när hon blir äldre.

Nu ikväll åkte jag till barnmorskemottagningen för att träffs läkaren och följa upp mitt senaste besök hos barnmorskan. Det verkar som om svullnaden har försvunnit av sig själv. Däremot har jag en liten oläkt springa på en millimeter. Den behöver inte behandlas utan kommer att läka av sig själv. Läkaren påpekade även att jag har torra slemhinnor, vilket är vanligt när man ammar. Därför fick jag en salva mot detta. Eftersom jag druckit mycket vatten och inte märkt av de torra slemhinnorna väntar jag med att använda salvan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0