Vårt första stora äventyr...

Igår besökte B och jag A på jobbet. Det var nog B och mitt största äventyr tillsammans hittills.
 
Det tog en timme och tio minuter att åka buss dit. B somnade så fort vi gått på den första bussen och sov även under hela promenaden till den hållplats där vi skulle ta nästa buss. När vi klev på denna buss vaknade B och eftersom vi skulle sitta på bussen en halvtimme lyfte jag upp henne i famnen. Hon var fortfarande trött och halvsov större delen av turen. När vi hade cirka tio minuter kvar blev hon uttråkad och började gnälla lite, men hon gick att trösta. Bussresorna gick ju jättebra - över förväntan!
 
Eftersom det är gratis att åka buss med barnvagn tar jag mig runt med bussar trots att tunnelbanan går snabbare. Det är onödigt att köpa SL-kort eftersom jag ändå tar bussen när jag ska till BVC samt ta mig runt i Nacka.
 
Det var trevligt att träffa A:s kollegor. De flesta av dem hade jag inte träffat förut. De blev glada över att träffa B och verkade så glada för vår skull.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tog också gärna bussen när jag var föräldraledig. Just för att det är gratis :) Det tar lite längre tid men oftast har man den extra tiden när man har bebis :)

Svar: Smidigt utan rulltrappor/hissar - bara rulla ombord. Men kräver som sagt mer tid, och planering...
None None

2012-10-20 @ 10:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0