B visas upp

Vi kommer inte låta döpa B. Jag tycker att det är upp till B om hon vill ansluta till ett religiöst samfund. Därför får hon göra det själv när hon blir äldre och är tillräckligt mogen att fatta det beslutet själv. Dessutom har jag lite svårt att ge henne en god kristen uppfostran.
 
Därför hade vi en välkomstfest i stället förra veckan. Släkt och vänner var bjudna hem till oss på både smörgåstårta och tårta. Det var mest mina vänner och min familj som kom eftersom de flesta av A:s släktingar och vänner bor långt från Stockholm. Däremot kom de av hans vänner som bor i Stockholm.
 
Det var en trevlig eftermiddag med mycket folk i huset. Det var roligt att visa upp B för första gången för de flesta och alla verkade tycka att det var roligt att träffa henne. B fick många fina och användbara presenter.
 
A:s släktingar och vänner kommer förmodligen att hälsa på under hösten. Och så får vi ordna någon slags sammankomst för mina släktingar framöver. Eftersom jag har så många hade alla inte fått plats under välkomstfesten förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0