En förälders sömn

Sitter just nu (kl. 22.45) i vardagsrummet med B i famnen och försöker få henne att somna. Annars är det alltid A som har tagit dessa passen hittills. (Så fin make jag har!) Jag har fått börja mina nätter med sömn och därefter ammat ett par gånger per natt. Ibland har jag även bytt blöja tidigt på morgonen.

De senaste nätterna har det varit både annorlunda och svårare med sömn. B har verkat vara gasig i magen. Jag vet inte om det berott på att jag åt några kidneybönor häromdagen, men jag kommer inte äta bönor igen förrän jag slutat amma. Värst var natten till idag då A fick sitta uppe med B till klockan halv tre. Fram tills dess sov B i korta intervall på cirka tjugo minuter.

Annars har vi fått sova ganska mycket, om än inte fått hela nätters sömn. Vi har lagt oss runt kl. 22.30 och ofta har A fått sitta uppe med B ytterligare någon timme, men sedan har vi vaknat av oss själva först vid 10-tiden och då har B fortfarande sovit. Därför behöver vi väckarklocka för att passa en avtalad tid på förmiddagen.

Det svåra är att man inte kan förutsäga den kommande nattens sömn. Men har vi haft en jobbig natt kan vi oftast vila oss en stund på eftermiddagen. Däremot blir det nog annorlunda när A börjar jobba. Då måste jag ta mer ansvar för B under nätterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0