Kroppen efter graviditeten

Redan en vecka efter förlossningen kände jag att jag började få tillbaka min kropp, men då menar jag inte den kroppsform som jag hade innan jag blev gravid. Utan jag var så glad och tacksam att smärtan och ömheten hade börjat avta så pass mycket att jag inte tänkte på dem varannan minut längre.

Magen är fortfarande en sladdrig historia, men jag tänker inte göra något åt den förrän jag har varit på kontroll hos barnmorskan. Dessutom vill jag vänja mig vid mitt barn och livet som mamma innan jag börjar träna igen.

Annars tycker jag inte att man kan se alltför tydligt att jag nyss fött barn. Höfterna är väl bredare än vanligt, rumpan är mindre än under graviditeten, men större än tidigare och benen är relativt smala.

Brösten är naturligtvis stora och känns främmande. Jag ser det som att jag har fått dem till låns för att kunna ge mitt barn den mat hon behöver. Så den dag jag slutar amma får jag lämna bort dem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0