Lite mindre, lite lättare

Jag har nu, drygt tre veckor efter förlossningen, gått ned åtta av de tio kilo som jag gick upp under graviditeten. Efter den första veckan kände jag stor besvikelse när jag bara hade gått ned fem kilo. B hade ju vägt 3,1 kg och moderkakan borde ha vägt ungefär ett kilo, så tillsammans drygt fyra kilo. Nu känner jag mig rätt nöjd med viktminskningen ändå.

Vi är oftast hemma nuförtiden och då kan jag driva runt i mysbyxor. Ibland behöver vi lämna huset dock. Jag har för dessa tillfällen hittat ett par mycket stretchiga jeans med låg midja i garderoben. De sitter inte jättebekvämt, men de fungerar de korta studierna utanför huset.

Jag kan ta på mig både förlovnings- och vigselringen igen, vilket var omöjligt veckan efter förlossningen. Dessutom kan jag själv ta av mig förlovningsringen som är lite större än vigselringen, men den sitter fortfarande lite för tight för att det ska vara bekvämt. Vigselringen kan jag knappt ta av mig (jag fick hjälp av A), men jag fick i alla fall återupptäcka hur vacker den är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0