Matro

För drygt en vecka sedan ringde jag till sköterskan på BVC för att få råd och tips kring matningen. Jag kände mig orolig och rådvill.
 
Jag fick då veta att det är fullkomligt normalt att B börjar intressera sig för vår mat och vill äta själv. Hon kommer inte att svälta ihjäl om hon inte äter av den mat jag ger. Dessutom är det helt okej att ge henne en macka eller frukt om hon inte äter och om det lugnar mig. Dock kan hon lära sig att hon får just macka eller frukt om hon matvägrar.
 
Efter telefonsamtalet har jag känt mig mycket lugnare kring B:s matning. Hon äter oftast samma mat som vi och hon får nästan alltid äta själv om det bara så är brödbitar så att jag kan mata henne däremellan. Hon äter nästan alltid maten nuförtiden. Däremot är det ett stort projekt efter maten att få B och matplatsen ren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0