Släktbrunch

I söndags åt vi brunch med svärmor, svåger och sina respektive på Skepparholmen. Det ligger nära Hasseludden och tar bara tio minuter med bil från oss.
 
Det var en fin sommardag så det passade bra att sitta utomhus och njuta av utsikten. Det var tyvärr inte så många matbord i solen (de stod i skuggan) så vi fick sitta i lounge-möbler, men det funkade. Dessutom kunde vi hela tiden A koll på B som promenerade kring oss.
 
Det var jättebra och ganska varierade rätter på det "kalla bordet". Jag blev mätt redan efter första tallriken och fick vila länge innan jag gav mig på varmrätterna. Där blev jag lite mer besviken. Det fanns inte så många rätter och det var kanske tur eftersom jag redan var mätt och dessertbordet väntade ju därefter. Det är möjligt att det fanns fler rätter för det låg två lock utan kastruller på bordet. Varmhållningen var tyvärr dålig; maträtterna var knappt ljumma. Liksom förrättsbordet var utbudet på efterrätterna ganska stort och varierat. Om jag inte var proppmätt före så blev jag det rejält efter att ha ätit efterrätterna och då tog jag inte av allt där.
 
Kan varmt rekommendera Skepparholmens brunch. Möjligen kan vegetarianer tycka att utbudet är snävt.

Kommentarer
Postat av: Christina Hultgren

Kan bara hålla med. Det var jätte gott. Tack så mycket. Det känns så lyxigt att gå ut och äta och är också alltid så gott :)

Svar: Visst, ska det vara lyxigt att gå ut och äta? Och ännu mer nu eftersom det krävs antingen god planering eller barnvakt;-)
None None

2013-08-29 @ 19:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0