Frånvarande moster

När vi var på öppna förskolan i tisdags kom en av barnens moster för att umgås med sin syster och systerson. Pojken blev jätteglad när han såg henne och varje gång hon fångade hans uppmärksamhet log han stort och soligt.

Jag kände ett styng av avundsjuka eftersom jag så gärna hade sett att B haft en sådan relation med sin moster. Syster bor ju i samma stad, men jobbar och har fullt upp på sin fritid. Hon har inte heller haft bil förrän nyligen och att ta sig från henne till oss kommunalt tar nästan en timme. Vi ses ändå ungefär två-tre gånger per månad, men syster bär sällan B eftersom hon är rädd att göra B ledsen. Dessutom har vi ofta mycket annat för oss när vi ses, men jag får till att de leker och får kvalitetstid när de ses.

B känner inte sin moster så väl än, men jag hoppas de får en närmare relation när hon blir lite äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0