Nya färdigheter

B har suttit ganska bra med stöd under några veckor nu, men idag hände det. Cookie stod i hallen och jag bar B som som vanligt var nyfiken på vad katten hade för sig och följde hans varje rörelse. Jag satte mig på huk så att vi skulle komma på samma nivå som Cookie. Sedan satte jag B på golvet så att hon skulle kunna röra vid honom. Det tog inte lång tid innan Cookie gick iväg och satte sig i barnvagnens varukorg och B satt kvar på golvet och tittade på honom. Jag märkte att hon inte tog stöd av mig och rörde mig några centimeter längre bort. Det visade dig att hon satt själv. Tyvärr vågade jag inte hämta kameran eftersom vi har hårt klinkergolv i hallen och inte ville att B skulle slå huvudet.

Och under kvällen sträckte hon armarna mot mig (och någon överhuvudtaget) för första gången. A bar på henne och när jag ställde mig framför henne log hon stort och sträckte ut armarna som om hon ville bli buren. Då kändes det lyckligt i hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Christina

Tänk vad tiden går fort. Vad duktig hon är som redan sitter. Ni har nu en roligt tid framför er tänk allt hon ska lära sig.
Trilla omkull när hon sitter kommer hon nog att göra många gånger. Det gäller att lägga mycket mjukt runt henne :)
Ge henne en kram ifrån Farmor....

Svar: Hon sitter "på riktigt" ännu, men jag hoppas det kommer snart. Jag ser framför mig att hon sitter och leker med sina leksaker, men hon kanske inte alls är nöjd med det... Just nu slår hon runt när hon ligger på mage, men då är ju huvudet inte så högt så jag får komma ihåg att lägga ut kuddar när hon börjar sitta. Pussar B från dig
None None

2013-02-21 @ 14:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0