Badrumsfunderingar

Vi har börjat titta och fundera på hur vi vill ha det i det övre badrummet vid en renovering.

Badrummet är ganska litet och det känns som vi (framförallt jag) vill få in lite för mycket i det.
1. Vi vill ha badkar.
2. Vi behöver ganska mycket förvaring.
3. Jag vill gärna ha ett brett tvättställ.
Jag tror att vi har lyckats få in allt det, men jag hoppas att det inte kommer att kännas för trångt. Vi har hittat ett litet asymmetriskt badkar. Det blir förvaring både under och över tvättstället och eventuellt ett högskåp på väggen om det får plats och behövs. Jag har hittat ett tvättställ med tvätthon på ena sidan och en smal avställningsyta vid sidan om.

Jag hade tidigt bestämt mig för att jag ville att badrummet skulle kännas "varmt". Därför önskar jag mig badrumsmöbler i valnöt. Det begränsade urvalet ganska mycket. För att badrummet inte ska kännas ännu mindre än det är behöver vi nog ljusa färger på golv och väggar. Jag funderar på vita rektangulära liggande kakelplattor på väggarna och kvadratiska plattor i beige eller sand på golvet.

Vi får se hur det blir i slutändan. Någon som har tips till mig gällande badrumsrenovering eller -inredning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0