Ensam med bebis

Då har syster och hennes sambo varit här för att hämta Cookie. Jag tycker att det räcker att ta hand om en bebis ensam så jag är oändligt tacksam för att de ställer upp trots sambons allergi.

Cookie är ju ganska svartsjuk på B och vill ha mycket uppmärksamhet. Utan A hemma kommer jag inte kunna ägna honom någon tid. Så han har det bättre hos syster trots att de bor på mindre yta och han inte har möjlighet att gå ut. Han är ju ändå inte ute då mycket nu när det är kallt.

Men det är minst lika mycket för B:s och min skull som vi lämnar bort Cookie tillfälligt. Cookie jamar ibland när B sover, både dagtid och nattetid. På dagarna kan jag vakta på honom, men på natten brukar det vara A som "har ansvar" för Cookie. Jag kan behöva lugna B när han jamar eller så ammar jag och kan därför inte ta hand om honom.

Men visst har jag skuldkänslor för att jag lämnar bort Cookie. Jag hoppas att han får det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0