Första vändningen

B vände sig för första gången idag.
 
Vi har under några veckor sett att hon varit på väg att vända sig från rygg till mage. Hon drar upp benen mot magen och vänder sig så hon ligger på sidan. Därför trodde jag att barn vände sig från rygg till mage innan de gjorde tvärtom.
 
Jag blev överraskad när hon helt plötsligt vände sig från mage till rygg. Jag har inte ens sett tendenser till att hon skulle vända sig när hon legat på mage.
 
Hon låg på mage på soffan och var upptagen med att stoppa in och ta ut Alfons-snutten från munnen. Helt plötsligt vände hon sig. Det gick på ett ögonblick. Jag hann inte ens reagera.
 
Nu får vi se om hon lyckas klura ut hur man vänder sig från rygg till mage också. Men det gör inget om det dröjer - det kan bli opraktiskt vid blöjbyte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0