Gröteffekter

B har fått en smakportion av gröt om kvällarna under cirka en och en halv vecka. Hon sov ju så dåligt ett tag och jag fick amma så många gånger under nätterna då. A tyckte att vi skulle prova.

Ett jättebra initiativ! När hon fått gröt har vi återgått till tre amningar per natt. Det har varit jätteskönt att få sova ordentligt igen.

Jag ammar henne fortfarande vid läggdags, men ikväll testade jag att låta henne ligga själv i sängen medan jag borstade tänderna. Hon var nöjd ungefär tio minuter och började gnälla sen. Ska kanske fortsätta testa...

De två senaste kvällarna har B fått hela portioner av gröten. Det har känts som hon inte blir lika hysteriskt ledsen när portionen väl är slut. Vilka andra effekter det får är svårt att säga. Natten till idag sov hon sov väldigt länge i alla fall (13 timmar i stället för tolv timmar) och dagens första sovstund kom först efter två och en halv timme (normalt efter 1,5 till två timmar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0