Ingen kalender - ingen koll

Eftersom jag inte har haft någon kalender för detta år förrän nu har jag inte heller haft någon koll på det som händer den kommande tiden.

Det var först i slutet av förra veckan som jag påmindes om att A ska vara borta nästan fyra hela dygn nästa helg. Jag tycker att det känns jättejobbigt att veta att man under den tiden inte får någon avlastning alls. Det är synd att även mamma är bortrest. Hade hon varit hemma hade hon varit ledig åtminstone en av dagarna.

Jag oroar mig över så basala saker som hur jag ska få tid till att tillaga och äta frukost, lunch och middag. Jag undrar hur jag ska göra när jag ska duscha. Jag funderar över hur jag ens ska få de mest nödvändiga sakerna utförda. Men jag är ju inte den första föräldrar att vara ensam. På något sätt kommer det att gå.

Jag hoppas att B inte får magproblem eller sover dåligt. Då blir det ännu tyngre för mig. I och för sig är det redan nästan alltid jag som tar hand om henne på nätterna eftersom hon sällan tröstas av annat än bröstet. Jag hoppas jag får den vila jag behöver för att ta hand om B på ett bra sätt.

Redan har jag börjat boka in vänner och syster för att få träffa andra vuxna under dagarna. Annars blir jag nog tokig tills A kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0