Katt- och barnvagnspromenad

Igår fick Cookie följa med på promenad. Han verkade nyfiken, men ville samtidigt inte riktigt gå ut. Så när jag gick ut med B i barnvagnen lyfte jag upp honom i varukorgen.

Jag hade gjort det en gång tidigare, men efter att ha gått hundra meter blev jag rädd att han skulle hoppa ur när vi var långt hemifrån och sedan inte hitta hem. Denna gång satte jag sele på honom och hade kopplet i ena handen.

Cookie fann sig till rätta och tittade nyfiket omkring sig. Han verkade inte ens rädd för bilarna som åkte förbi. När jag kom till en grusig och brant backe, efter ungefär tjugo minuter, gick det så pass långsamt att han vågade hoppa han ur. Eftersom vi var ganska långt hemifrån lyfte jag tillbaka honom och han fick åka med ända hem. På vår gata hoppade han ur igen. Då släppte jag honom lös.

På kvällen hoppade han själv upp i varukorgen. Kanske ville han ut på tur igen? Det var väl praktiskt att inte behöva sätta tassarna på den blöta marken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0