Konsekvenser av ensamtid med bebis

Tre dagar att ta hand om B ensam och är ganska slut nu. Det är seneftermiddagarna och kvällarna som känns jobbigast eftersom det är då A brukar vara hemma.

Trots att jag haft pappa och syster här idag känner jag mig trött. Kanske är det just därför? Men jag sov inte heller så bra natten till idag. B vaknade flera gånger och ville ha bröstet. De sista gångerna provade jag inte ens med napp.

Jag har i alla fall lyckats duscha. Ingen lång, het, härlig dusch, men ren blev jag nog. B låg i sitt babygym på badrumsgolvet. Just då kändes det otroligt bra med plastmatta och inte kakel. Hon var inte så nöjd när jag började klä av mig, men när jag väl stod i badkaret tittade hon på intresserat.

Igår kväll hade jag lite ont i vänster handled. Det beror nog på att det har blivit mer bära än jag är van vid. Idag har jag inte känt av det så mycket. Jag hoppas jag slipper belastningsskada.

Nu ligger jag i sängen bredvid B som sover sött. Jag lyckades somna henne utan att amma. Det känns som en stor framgång och det finns hopp om en framtid med i alla fall lite vuxentid. Det var flera månader sedan B somnade för natten utan att amma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0