Sömnstatus vid fyra månader

Det här med barn och sömn är verkligen en svår sak.
 
Jag försöker för tillfället vända "rätt" på B:s dygn. Hon har de senaste dagarna vaknat kl. 10, 10.30, 12.30 och 10.15. Men hon somnar för natten först kl. 23-00, vilket innebär att jag somnar kl. 00-01, när hon släpper bröstet. Det är lite för sent för mig. Jag känner mig inte pigg och utvilad om dagarna. Det har hänt att jag somnat bredvid B när hon ska sova och att jag ligger på golvet bredvid B i babygymmet för att få lite vila.
 
Dessutom vaknar B flera gånger under nätterna och då duger sällan nappen. Jag brukar ge henne bröstet för att hon inte ska bråka och för att få tyst på henne för A:s skull.
 
Jag vet att detta bara är en kort tid, men ibland saknar jag verkligen energi och ork. Dessutom fick vi ju sova när B var ännu mindre. Snart blir det säkert bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0