Timmar i frihet

För första gången har jag lämnat man och barn hemma. Det för att främst införskaffa en kalender till mig själv.

Det kändes så otroligt konstigt att vara alldeles ensam och inte behöva ta hand om någon annan än mig själv. Och åka tunnelbana för första gången på fem månader!

Men så avslappnad kände jag mig inte. Hela tiden undrade jag hur det var där hemma. Ville sms:a eller ringa, men kom fram till att det förmodligen inte skulle hjälpa eftersom det skulle ta minst en halvtimme att ta sig hem. På den tiden kan läget ändra sig drastiskt.

Jag fick tag i kalendern till slut och lite annat jag behövde. Dessutom köpte jag lite kläder till B på rea.

Nu dröjer det nog till nästa gång jag kan rymma hemifrån. B hade dessutom ont i magen så det var inte så roligt för A under tiden som jag var borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0