Äta SJÄLV

B har ju strulat med maten på sistone och vi kom ju fram till att det var vår mat hon ville ha.
 
Det har hänt att hon även vägrar den - när vi matar henne. För nu har vi även upptäckt att hon helst äter själv och självklart med händerna.
 
Det blir mycket att tvätta av och torka upp efteråt. Först ska kläderna borstas av, munnen torkas och händerna tvättas, sedan ska brickan på hennes stol, sitsen och golvet torkas av. Det kommer nog vara så en tid framöver och jag har accepterat det. Självklart förstår jag att det måste vara så för att hon ska lära sig äta ordentligt.
Jag är glad och lite stolt över att jag klarar av det, att jag inte får panik eller blir galen. Jag har extremt svårt för kladd, smuts och oordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0