Första riktiga barnvaktandet

För första gången hade B barnvakt med läggning igår kväll. Tidigare har mamma passat B någon eller ett par timmar dagtid. Eftersom jag fyllde år erbjöd sig mamma att sitta barnvakt, så A och jag passade på att göra vårt första barnfria restaurangbesök sedan B föddes.

Det kändes nervöst när vi gick hemifrån, men B vinkade glatt åt oss när vi gick. Jag kände mig även nervös inför läggningen eftersom A brukar somna B genom att ligga i vår säng och mysa. De senaste gångerna vi lagt henne i vagnen att somna har hon blivit väldigt olycklig.
 
kl. 20.17 fick jag sms där mamma meddelade att B sov. Hon sov fortfarande när vi kom hem strax före kl. 22 och vaknade första gången kl. 2. Det hade gått jättebra att passa och hon hade somnat i vagnen.
 
Nu känns det tryggare inför nästa gång, men B skulle kunna vara i en helt annan fas och på ett helt annat humör som gör att det inte alls fungerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0