Pottpremiär

Jag har länge velat att B ska börja använda potta, men jag har tyckt att A verkat motvillig och därför givit med mig och inte försökt övertala honom. När han fick höra att en släkting, som är drygt en månad yngre än B, redan i vintras kunde sitta på potta verkade han mer positiv.

Därför köpte vi en potta samtidigt som vi köpte bilbarnstolen och tänkte att vi skulle börja använda den när vi kom hem från Karlskrona. Vi brukar behöva byta på B efter frukost nästan varje dag därför tänkte vi att det skulle vara lättast att börja med potta då.

Idag hann B äta frukost och även borsta tänderna utan någon antydan. Vi provade att sätta B på pottan ändå, men hon förstod inte vitsen och ville resa sig upp. Cirka en halvtimme senare, när jag höll på med annat, kom första krystningen. Jag lyfte upp B med en gång och satte henne på pottan och gav en leksak till henne. Hon verkade fortfarande inte förstå vitsen, men efter en liten stund slutförde hon det.

Får man vara stolt över något så trivialt och basalt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0