Restaurang Museet

Det blev ett lyckat första barnfria restaurangbesök. Jag hade bokat bord på restaurang Museet till en ganska tidig tid så att vi inte skulle komma hem för sent. När vi kom var endast ett bord upptaget, men när vi gick var alla bord på uteserveringen upptagna.

Servicen var något ouppmärksam, men inte förkastlig.
 
Vi valde att inte beställa förrätt och det var nog tur, annars hade jag inte orkat huvudrutten. Men jag var sugen på att beställa ostron.
 
Till huvudrätt beställde jag citronrisotto med skaldjur och fick en underbar och lite för mättande rätt. Skaldjuren var scampi och scallops; scampin var något menlös medan scallopsen var bra. Risotton var smakrik och jag kunde inte få nog. Jag ville fortsätta äta trots att jag var proppmätt, men jag gav upp och fick lämna kvar lite på tallriken.
A beställde lammrostbiff med potatiskroketter med manchego. Den var också jätteglad och smakrik.
Syster beställde efter mycket om och men grillad tonfisk som var mycket fräsch, men inte speciell på något sätt.
 
Till efterrätt valde vi creme brulée. (Syster och jag delade en.) Den var också god.
 
Hit skulle jag vilja återvända för maten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0