Sängflyttar

Vi har under en tid haft svårt att få B att sova i sin egen säng i sitt eget rum. Det började när vi var i Karlskrona, så det kanske var för tidigt att sova i eget rum borta. Vi hade tyvärr inget val; eftersom rummen i sommarstugan är så små så får inte resesängen plats i ett rum där det finns säng.
 
Efter en månad hemma hade A och jag ett varsitt förslag som förhoppningsvis hjälper B att så småningom sova i sin egen säng till att börja med och senare kanske i sitt eget rum.
 
A ville testa om det hjälpte om vi sov i gästsängen, alltså i samma rum som B. Vi fick lite olika resultat varje natt: en natt sov hon ensam i vår säng medan vi sov i gästsängen, en natt sov hon med oss i gästsängen, en kväll lyfte vi över henne från vår säng till spjälsängen och därefter till gästsängen mitt i natten, en natt somnades hon i gästsängen, lyftes över till spjälsängen för att sedan flyttas tillbaka till gästsängen.
 
Vi har nu givit upp och ska testa mitt förslag: att flytta tillbaka spjälsängen till vårt rum. Ikväll somnade hon i vår säng (som de flesta kvällar) och det gick inte att flytta henne till spjälsängen. Vi får se om det går att flytta henne innan vi lägger oss senare ikväll.
 
Jag känner mig ofta trött trots att jag får många timmars sömn. Efter den natten utan B i samma säng som oss märkte vi hur mycket mer utvilade vi kände oss. Det är en stor anledning till att vi vill få B att sova i egen säng igen. Någon som har något annat förslag på vad vi ska göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0