Skor!

B har fått sina första par skor. Det var en tidig födelsedagspresent från mostern som är bortrest både när hon fyller år och vid firandet.
 
Eftersom många butiker har helgstängt under sommaren åkte jag till stan med B i måndags utan mostern. Det var även bra tillfälle att försöka hitta något på rean. Vi mötte upp med mamma och pappa.
 
I barnskobutiken mättes B fötter och vi fick veta att hon har storlek 20. Expediten tog fram några lära-gå-skor som var helt täckta, men jag ville ha ett par sandaler eftersom B är varm av sig. Då visade hon ett par sandaler som hade täckt tå och stadig häl, vilket man ska ha när man inte kan gå än. De passade visserligen och modellen var som jag hade tänkt mig, men färgen, matt silver, var inte särskilt fin. När jag frågade om andra färger påstod hon att de var de enda hon hade kvar i den storleken. När jag sa att det fanns fler färger i webbsortimentet så gick hon ändå och kollade.
 
Under tiden hittade jag ett par likadana skor, fast blå. Varför kan min flicka inte ha ett par fina blå sandaler. Är den färgen helt reserverad för pojkar?
 
När expediten kom tillbaka hade hon två par skor med sig: ett par mörklila och ett par ljusgrå med en blå rem. Jag valde de sistnämnda paret som jag tycker ser könsneutrala ut, men jag tror de är för pojkar eftersom är bilder av bilar på innersulan. Om B skulle få en lillebror skulle han kanske kunna använda dem.
 
Det såg mycket komiskt ut när B provade skorna. Först provade hon en högersko. Man såg att hon tyckte att skon var tung för hon släpade foten i golvet. Sedan när hon båda skorna på fötterna överkompenserade hon och lyfte fötterna jättehögt i stället. Stackarn, hoppas hon vänjer sig vid skorna snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0