Svårt med sömn

Vi har ganska länge haft det lite struligt med B:s sömn På olika sätt.
 
När jag kom hem från Nederländerna var det svårt att somna henne i spjälsängen, främst om kvällarna. Så det har blivit promenader så att hon har kunnat somna i vagnen. På kvällarna har vi sedan lyft henne till spjälsängen. Detta har fortsatt.
 
Andra natten i Karlskrona började hon dessutom vakna mitt i natten utan att vi kunnat somna om henne i spjälsängen. Så fort vi lagt henne mellan oss har hon somnat. Det innebar då att A, B, Cookie och jag sovit i en enkelsäng större delen av nätterna, alla utom en natt.
 
Sedan vi kom hem har B fortsatt även med detta. Så nu för tiden måste vi ofta somna henne med barnvagnspromenad, lyfta över henne till spjälsängen om kvällarna och dela säng med henne om nätterna. Detta tär lite på oss eftersom vi får mindre tid över till och för oss själva samt att vi sover lite sämre.
 
Ikväll vägrade hon dessutom ligga i barnvagnen när det var sovdags. Det tog stackars A en och en halv timme att somna B. Jag hoppas att inte även detta ska fortsätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0