Första tandborstningen

De två framtänderna i B:s nedre käke har nu kommit upp genom tandköttet, men det är inte mer än att de nätt och jämt syns. Igår kväll inhandlades därför första tandborsten till henne och i morse borstade jag hennes tänder för första gången.
 
B accepterade tandborsten och tandborstningen. Hon log och såg glad ut. Det gick ju rätt fort nu när hon bara har knappt två tänder. Däremot räckte hon ut tungan så jag inte fick in tandborsten i hennes mun framåt slutet.
 
Jag försökte hitta information om tandkräm och tandborstning för bebisar i Stora boken om barn, men hittade inget specifikt för de minsta. Trots att det på barntandkrämens tub och i boken står att man ska ta tandkräm motsvarande en ärtas storlek tog jag mindre eftersom B endast har två små tänder och dessutom tyckte jag att tandkrämen luktade ganska starkt. Jag märkte inte att hon reagerade särskilt på tandkrämen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0