Lång bilfärd inte alltför lång

Bilfärden på drygt 50 mil från Stockholm till Karlskrona gick jättebra. Jag hade bävat inför avfärden i veckor och förväntat mig det värsta. Jag såg framför mig hur B efter lång tid av missnöje somnade och att Cookie då skulle börja jama och väcka B...
 
Vi startade så tidigt vi kunde utan att rubba B:s dygnsrytm för att vi skulle ha gott om tid för flera pauser. Vi hade ingen tid att passa och kände oss därför avslappnade. Mitt mål var att komma fram innan middagsdags eller i alla fall innan det blev mörkt.
 
B somnade efter ca. 20 minuter och sov lika länge som vanligt, runt 1 h och 15 min. Inte långt efter hon vaknat blev hon gnällig och därefter kräktes hon ganska mycket. Första stoppet blev därför i Norrköping för att sanera, ge B lunch och även vi passade på att äta på restaurangen som vi hittade.
 
När vi satte oss i bilen igen var B rätt nöjd, men verkade redan trött. Efter ca. en timmes ytterligare bilfärd somnade hon igen och sov ca. en timme. Efter att ha varit vaken en stund verkade hon missnöjd med att sitta i stolen så vi stannade i Oskarshamn där hon fick ett tidigt mellanmål och vi varsin glass.
 
Sista sträckan försökte jag roa B så gott jag kunde. Jag gav henne de sista bitarna av vindruvorna som jag skurit på morgonen, hon fick leka med nallarna som vi har i bilen och leksakerna som finns i skötväskan. Till slut somnade hon när det var 20 minuter kvar.
 
Till en början höll sig Cookie i bilens främre passagerarsäte, men sedan ville han vara i baksätet med B och mig. Under andra halvan av resan låg han på mittsätet och vilade. Han verkade väldigt glad när vi lät honom gå ut ur bilen.
 
Vi åkte strax före kl. 9.30 och kom fram kl. 16.45. Bilfärden brukar ta 6,5 h med lunchpaus så det tog inte mycket längre tid än vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0