Allt handlar om sömn

Den senaste tiden har vardagen kretsat kring sömn. Det handlar givetvis inte om A:s eller min sömn. Alla tankar och all planering utgår från B:s sömn. Vi försöker se till att hon får den sömn vi tror hon behöver. Skulle hon inte få det blir vi olyckliga och oroliga, och försöker på alla sätt se till att hon kan ta igen den sömn vi tror hon missat.
 
Jag kan bli arg och irriterad på att folk väsnas i närheten av B:s vagn när hon sover. Samtidigt inser jag givetvis att jorden måste fortsätta snurra utanför vår bebisbubbla och att folk lever precis som förr. Det är bara min känslighet för hög volym som ökat.

Jag har märkt att jag antagligen mår sämre än B när hon har sovit lite. I slutändan ser hon ju till att få den sömn hon behöver så egentligen behöver jag inte oroa mig. Men givetvis underlättar det när hennes sömn inte avbryts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0