Bye bye liggdel

Förra helgen bytte vi ut liggdelen på barnvagnen till sittdel. Så nu har B haft sittdelen i en vecka och det har fungerat bra.
 
De två första dagarna hade vi bara vagnen i liggläge. Sedan har hon fått sitta upp när hon varit vaken. Hon tittar på allt utanför och verkar mycket nöjd.
 
Hittills har jag varit mycket nöjd med vår Brio go-vagn, bortsett från några dagar då det var kallt och snön var lös. En annan nackdel som jag upptäckte när jag gick på bussen igår är att vagnen blir längre med sittdelen i liggläge än med liggdelen. Jag råkade nämligen köra in vagnen för långt i bussen så B vaknade till av stöten.
 
Snart är det dags att göra vagnen vårfin: tvätta bort sand från däcken och runt däckfästena samt tömma varukorgen på grus och tvätta tyget. Men väntar nog till all snö smält bort först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0