Dags för sittdel?

Igår var första gången som B var missnöjd i vagnen. Så fort jag lade ner henne protesterade hon och det hjälpte inte när vi kom utanför ytterdörren; hon brukar bli nöjd när hon vet att vi är på väg. När jag gick till bussen såg jag hur hon sparkade under vindskyddet och hon tryckte ned den med handen för att se ut. B blev nöjd när jag vek undan vindskyddet och fällde ned sufletten lite så att hon kunde se ut.
 
Andra gången hon åkte vagn igår var hon så trött att hon somnade så fort den började rulla, men det var några lama protester när jag lade ner henne.
 
Idag bullade jag upp med kuddar i vagnen så att hon kunde se ut ordentligt. B var mycket nöjd med denna lösning. Till en början använde hon inte kuddarna som ryggstöd utan satt utan stöd, men när hon blev trött lutade hon sig mot dem och somnade.
 
Även dagens andra vagnfärd gick bra eftersom hon somnade meddetsamma när jag lade ner henne.
 
Det är nog dags att köpa en åkpåse så att vi kan byta till sittdel. Alla andra barn i föräldragruppen har redan bytt, en del för länge sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0