En dag av vuxensamvaro

I lördags hade vi otroligt nog bokat afternoon tea i stället för att leta badrumsinredning eller hänga hemma. A fick för ganska länge sedan en smartbox som snart skulle ha gått ut så vi passade på att utnyttja den för afternoon tea på Chaikhana. Det var så mysigt att göra något "vuxet" som vi gjorde innan vi fick B. A valde English afternoon tea med fyra olika minisandwich och engelsk fruktkaka medan jag valde French afternoon tea med två olika snittar och en macaron. Jag tyckte att det var gott, men hade gärna haft lite mer tid på mig. Det gick bra med B; hon var på ganska bra humör trots att hennes sovschema var upp och ned (kändes det som).
 
Sedan kom A:s barndomskompis med sambo, som vi träffar då och då, över. De hade hört av sig på förmiddagen. Det blev en lugn kväll med hämtmat och även ett glas gott vin (för första gången på länge). Vi satt bara och pratade och kvällen blev inte alltför sen.
 
Det känns roligt att veta att vänner fortfarande hör av sig, vill umgås och att vi inte är bortglömda trots att vi fått barn. Ibland kan jag sakna spontaniteten och umgänget. Jag tvekar nog lite för att höra av mig till vänner eftersom jag kan tvivla lite på att de vill umgås med småbarnsföräldrar när de är lediga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0