En HEL natt i spjälsängen

Natten till idag sov B i sin spjälsängen hela natten. Hon vaknade till en gång, men somnade då om så fort hon fått sin napp i munnen. De andra gångerna hann jag nog vakna och ge henne nappen innan hon vaknade.
 
En gång när jag vaknade undrade jag när jag hade lyft över B till vår säng för jag hade inget minne av det. Jag kände nämligen att jag hade något litet och varmt vid armen. Det visade sig vara Cookie... B låg och sov sött i sin egen säng.
 
Det innebar även att jag inte ammade B på hela natten. Det känns som det är slut med amningen, men mer om det i ett annat inlägg.
 
I påsk kommer vi nog att sätta upp den sista sidan av spjälsängen: vi har ju haft en långsida öppen mot vår fotända. Detta är ett steg mot att flytta henne till eget rum. Först sätter vi upp långsidan, sedan flyttar vi bort spjälsängen från vår säng. För att till sist flytta sängen till B:s egna rum.

Kommentarer
Postat av: Christina

Skönt för er att lillan nu sover bättre och bättre.
Det kan ju också vara bra att mannen i huset nu (om du inte ammar) kan gå upp och ge henne nappen eller välling om hon äter det.
Så du också får sova lite längre stunder.
Nu kommer jag snart upp till er. Det ska bli så roligt :) Kramar i massor ifrån Farmor

Svar: A är faktiskt jättesnäll. I måndags, när jag var dödstrött, lade han B innan han åkte för att veckohandla så att jag kunde lägga mig tidigt. Jag tar B i veckorna så hinner A få lite sömn innan han går till jobbet. B låter oss sova långa stunder nu.Snart ses vi! Det ska bli så roligt!
None None

2013-03-27 @ 11:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0