Mammighet

I söndags blev jag verkligen varse om att B är i en mammig period. Vi hade besök och A tyckte att jag skulle lyfta den besökande bebisen för att jämföra med B:s vikt. (Den bebisen är cirka en månad yngre, men vägde mer.) Så fort jag tog bebisen i famnen blev B ledsen trots att hon var hos A då. Efter det ville hon bara vara hos mig.
 
Det är även svårt för A att somna henne under veckorna. Jag har varit med och stått bredvid de två senaste kvällarna Och kvällen före fick jag ta över. Förhoppningsvis ska det gå bra i helgen när A har varit med henne hela dagarna.
 
Det är lite tråkigt att hon både är mammig och otroligt skygg för bekanta. Det går oftast bra på öppna förskolan, men det har hänt att hon börjat gråta när hon får ögonkontakt med en vuxen. Det spelar ingen roll att hon har träffat den personen flera gånger tidigare. Det är nog så det har varit med min syster och hennes sambo. Självklart är det även beroende av hennes dagsform; vissa dagar är det värre än andra.
 
Jag hoppas att det är något som hon kommer växa ifrån eller att hon bara är i en fas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0