Frånvarande förälder

De senaste månaderna har jag ofta känt mig som en usel förälder när jag är tillsammans med B. Jag får skuldkänslor eftersom jag sällan kan vara helt närvarande.

När vi är i trädgården ser jag alltid något ogräs som kan ryckas upp och sedan är det som jag inte kan hejda mig själv. Jag ser ett till och ett till och ett till och kan till slut inte sluta. Är vi inomhus är det i stället saker som behöver plockas undan.

Det var annorlunda när jag var föräldraledig och B sov lunch två timmar. Då hann jag få en del gjort och kunde helt fokusera på B när hon var vaken.

Jag hoppas att jag kan bli så igen nu när hon börjar på förskolan, för jag vill verkligen kunna vara helt närvarande när jag får möjlighet att vara med B.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0