Även första båtturen

I helgen var B även på sin första båttur. Vi åkte den så kallade Paddan när vi var i Göteborg, en sightseeing-tur på femtio minuter.

B protesterade inte ens när jag satte på henne flytvästen, som hon var tvungen att ha. Hon var nöjd under nästa hela turen och tittade intresserat på blommor, fåglar och båtar som jag pekade ut.

Men allra mest tyckte hon om att åka under broarna. När vi åkte under de första broarna var jag lite orolig för att hon skulle bli rädd i mörkret så jag hoade, något som B själv brukar göra varje gång vi går in i en gångtunnel eller i bil åker in i en tunnel. Så hon hoade varje gång vi åkte under en bro under resten av turen. Dock ekade det inte alls vilket det gör när man går i en gångtunnel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0