Äntligen fredag!

Vissa veckor kan onsdag redan kännas som fredag, men nu är det äntligen fredag! På riktigt!

Idag ska jag hämta B från förskolan. Det värmer ända in i själen när jag kommer till förskolan och får se B skina upp som en sol när hon får syn på mig. Ett av vardagens guldkorn som gör att allt slit faller av axlarna.

Däremot kan det från stunden vi lämnar gården bli en kamp med gnäll, skrik och tårar. Hon kan vägra gå hem själv och när vi väl kommer hem kan hon tjata om napp och kanin, gnälla oavbrutet och gråta massvis. Det blir en hel del lirkande, tröstande och avledning.

Förvånansvärt kan hämtningarna kännas mycket jobbigare än lämningarna, men jag hämtar endast en dag i veckan (i normala fall) så de eftermiddagarna värdesätter jag högt och försöker använda allt mitt tålamod för att vi ska få en fin stund tillsammans. Stunderna för dem i vardagen är alldeles för få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0